Tuesday, February 7, 2017

Heikkona asiakaspalveluun luku 1

"Hei olen Sanna ja olen heikkona asiakaspalveluun!"

Jos saisin valita, niin tekisin kaikki valintani, asiointini ja hankintani sen perusteella, saanko hyvää palvelua. (etenkin jos rahaa ei tarvitsisi miettiä...)

Rakennusalalla se vaan näköjään tarkoittaisi sitä, että taloa en ainakaan saisi rakennettua!

Tai ei pidä yleistää.
Ne kerrat kun on saanut hyvää palvelua, olen ollut lähes valmis syömään kädestä ja maksamaan hinnan kuin hinnan, summan kuin summan. Onneksi mies on tullut palauttamaan jalat maanpinnalle näissä tilanteissa.

Muun muassa siksi oli helppo valita Teri-talot talotoimittajaksi. Heiltä yhteydenpito oli aktiivista heti alusta lähtien.
Toiselta toimijalta vastauksesta paistoi kilometrien päähän, ettei kiinnostanut edes lähteä tekemään vähän erilaista suunnitelmaa.
Kolmannesta firmasta kyselin yhteydenottoa kolmelta taholta, eikä mitään muuta kuin tyhjiä lupauksia eikä sitä yhteydenottoa edes. Millä firmalla on varaa menettää satojen tuhansien eurojen arvoinen diili? Aika monella näköjään.

Pienen mutkan kautta päästiin yhteistyöhön Perustavan kanssa. He tulevat tekemään talomme perustukset. Olisin ollut valmis hyväksymään heidän ensimmäisen tarjouksen jos se olisi ollut sopivampi meidän budjettiin. Miksi? Jo ensimmäisessä yhteydenotossa minut oli myyty. Jäi todella välitön ja mukava fiilis. Se, että asiakkaalle jää tunne, että nämä ihmiset pitää meidän projektin onnistumisesta huolta, on Asiakaspalvelua isolla A:lla. Nyt on odotukset korkealla koko projektista heidän kanssa.

Vaikkei paalutusta meille tulekaan Heimo Tammiselta, niin pakko mainita hänet. Antoi niin ystävällisesti paljon hyödyllistä tietoa ensimmäistä taloaan rakentavalle, että julkinen Kiitos on paikallaan! (kerrottakoon, että aikataulut oli syy, ettei häneltä paalutusta pystytty ottamaan. Kiireinen mies, kertoo sekin jotain.)

Ystävällisyys, yhteydenpito, aito kiinnostus asiakkaasta ja se, että pysyy antamissaan lupauksissa (esim. aikatauluista). Ei se asiakaspalvelu mitään ydinfysiikkaa ole, eikä vaadi loppujen lopuksi edes paljoa!

Jottei tämä blogi menisi ihan pelkäksi purnaukseksi 😉 niin pidetään jotain positiivistakin yllä. Koska negatiivisista kokemuksista saa lukea niin usein, haluan pitää kirjaa näistä positiivisista kokemuksista.
Tulen siis jatkamaan näitä postauksia koko projektin ajan.


10 pistettä Taloon.com'lle todella ripeästä toimituksesta.
Maanantaina klo 15.45 asiakaspalvelija lupasi yrittää parhaansa,
että tavarat toimitettaisiin tiistaina tai viim. keskiviikkona.
Tiistai aamuna 8.30 tuli soitto, kun kuljettaja oli tavaroineen tontilla!



No comments:

Post a Comment